KULTURA / Kultura

23letý moderní poutník Ladislav Zibura dobývá pódia i knižní trh
 
Autor / zdroj foto: idphotography.cz

Když Ladislav Zibura v únoru pozval kamarády na vyprávění o své čtyřicetidenní pouti do Jeruzaléma, přihlásilo se mu jich 2 500.

To rozpoutalo jeho zběsilé turné po České republice, na kterém představil zcela nový žánr – cestovatelský stand-up. Během pouhých 3 měsíců projekci "40 dní pěšky do Jeruzaléma" navštívilo více než 8 000 lidí. Přes prázdniny pak Zibura sedl ke stolu a napsal o své pouti knihu, která vyjde v listopadu. Nakladatelství Albatros ji zařadilo mezi nejdůležitější tituly pro vánoční trh. Zibura se teď vrací 1. října na pódia a vyráží také na turné po Slovensku.

Když se 22letý student žurnalistiky a ekonomie Ladislav Zibura vydal z tureckého Edirne na pěší pouť do Jeruzaléma, netušil, co ho čeká. Zkušenosti z poutí do Říma a Jeruzaléma ho naučily, že nejlepší je putovat bez mapy a být odkázaný jen na pomoc místních.

"Člověk nemůže poznat zemi lépe, než když ji projde sám a pěšky. Samota ho nutí k tomu, aby se bavil s místními – a to je v případě muslimského Turecka a převážně židovského Izraele mimořádně inspirativní," vysvětluje svou motivaci Zibura.

O své cestě ještě půl roku po návratu skoro nemluvil, ovšem pak se z něj díky projekcím a zájmu médií během pár měsíců stala poutnická hvězda. Lidé si mladého poutníka oblíbili pro jeho humor a nadhled, se kterým vypráví o svých omylech, průšvizích a neuvěřitelných setkáních. Majitelé klubů a kin začali Ziburu označovat za fenomén – dosud nikdy se totiž nestalo, že by mladý cestovatel vyprodával sály pro stovky lidí.

Pouhé dva měsíce Ziburovi stačily k tomu, aby napsal 250 stránkovou knihu "40 dní pěšky do Jeruzaléma: o pouti bez cukrové vaty", která vyjde 2. listopadu. Nakladatelství Albatros ji zařadilo mezi pětici nejdůležitějších titulů sezóny. "Kniha je založena především na humoru, dobrodružství, absurdních situacích, dobrých textech a parádních komiksech. Nejvíc mě inspiroval Kerouac a Toole," přibližuje Zibura.

Autora nyní až do března čekají desítky projekcí po celé České republice a Slovensku. Pak se vydá na cestu znovu – tentokrát by rád dobyl Severní pól.

Autor / zdroj: Klára Skřenková

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.